تحصن کارمندان گوگل در اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی

ده ها تن از کارمندان گوگل دست به تحصن در دفاتر این غول بزرگ عرصه فن آوری زده تا به همکاری های این شرکت با رژیم صهیونیستی اعتراض کنند.

به گزارش راکو، شرکت های بزرگ فن آوری گوگل و آمازون قراردادهایی با کابینه و ارتش رژیم صهیونیستی برای همکاری در حوزه هوش مصنوعی و رایانش ابری که اصلاحا از آن با عنوان «پروژه نیمبوس» یاد شده و ارزش آن 1.2 میلیارد دلار برآورد شده، منعقد کرده اند.

به نوشته روزنامه لس آنجلس تایمز، کارمندان گوگل در تحصن در محل دفاتر این شرکت در شهر نیویورک و شهر سانیویل ایالت کالیفرنیا تیشرت هایی با نوشته «پروژه نیمبوس را لغو کنید» به تن کرده و بنری را نصب کردند که روی آن نوشته شده بود: «فن آوری برای نسل کشی در کار نیست.»

کارمندان معترض گوگل در محل دفتر «توماس کوریان»، مدیر اجرایی ارشد بخش رایانش ابری گوگل تحصن کرده و حدود 10 ساعت به حضور خود در آنجا ادامه دادند.

آنها از شرکت های گوگل و آمازون درخواست کردند پروژه نیمبوس را لغو کنند. معترضان همچنین درخواست کردند «اذیت و آزار، ارعاب، قلدری کردن، ساکت کردن و سانسورگری» علیه کارمندان فلسطینی، عرب و مسلمان گوگل که به ابراز نگرانی درباره فعالیت های این شرکت در ارتباط با رژیم صهیونیستی و جنگ غزه پرداخته اند، متوقف شود.

تحصن کارمندان گوگل در اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی

بر اساس اعلامیه کارزار موسوم به «فن آوری برای آپارتاید در کار نیست»، گوگل سه شنبه شب دستور به دستگیر کردن 9 تن از کارمندانش در شهرهای سانی ویل و نیویورک و قفل شدن حساب ها و دفاتر آنها و نیامدن به سر کار تا زمانی که از طرف بخش منابع انسانی با آنها تماس گرفته شود، داد.

ماه گذشته میلادی شرکت گوگل یک کارمندش را به دلیل اعتراض در کنفرانسی در نیویورک به سخنرانی یکی از مدیران ارشد گوگل در سرزمین های اشغالی اخراج کرد.

«ویلیام فان در لار» مهندس نرم افزار بخش رایانش ابری گوگل از شهر سانی ویل در بیانیه ای گفت: «برای من به عنوان یک مهندس نرم افزار در بخش رایانش ابری گوگل تصورش وحشت آور است که کدهایی که می نویسم ممکن است توسط ارتش اسراییل در اولین نسل کشی با بهره گیری از هوش مصنوعی، مورد استفاده قرار بگیرند. ما به گوگل نیامدیم تا روی فن آوری هایی که می کشند، کار کنیم. رهبران شرکت با متعهد شدن به این قرارداد به اعتماد ما، اصول هوش مصنوعی و انسانیت ما خیانت کرده اند.»

به نوشته لس آنجلس تایمز شرکت گوگل که مقرش در شهر «مانتین ویو» در ایالت کالیفرنیاست، به درخواست برای اظهارنظر درباره این رخداد پاسخ نداد.

سخنگوی گوگل چندی پیش در گفت وگو با مجله تایم مدعی شد که پروژه نیمبوس «صرفا برای فشار کاری مرتبط با وزارتخانه های اسراییل نظیر دارایی، سلامت، حمل ونقل و آموزش است.» این سخنگوی شرکت گوگل گفت: «کار ما مربوط به فشارهای کاری شدیدا حساس یا طبقه بندی شده نظامی در ارتباط با نیروهای تسلیحاتی یا اطلاعاتی نیست.»

اعتراضات در صنعت فن آوری آمریکا به همکاری شرکت های فن آوری آمریکایی با رژیم صهیونیستی از بعد از شروع حملات ارتش این رژیم در پی عملیات هفتم اکتبر طوفان الاقصی به نوار غزه تشدید شده اند. این حملات صهیونیست ها علیه نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون منجر به شهادت بیش از 33000 فلسطینی در این باریکه شده اند.

پایان خبر راکو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تحصن کارمندان گوگل در اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تحصن کارمندان گوگل در اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی"، کلیک کنید.